OutLawCrime_MainPic כתב אישום פלילי
OutLawCrime_MainPic כתב אישום פלילי
פנייה לייעוץ אישי



    מה קורה אחרי הגשת כתב אישום

    כתב אישום הוא מסמך המוגש ע"י המדינה, כנגד אזרח. מסמך זה למעשה פותח את ההליך הפלילי המתנהל כנגד אותו אזרח, שנקרא "נאשם". במאמר זה אסביר מה קורה אחרי הגשת כתב אישום.

    מה קורה אחרי הגשת כתב אישום

    תוכן עניינים

    פנייה לעורך דין

    לאחר שמוגש נגד אדם כתב אישום, הדבר הראשון שצריך אותו אדם לעשות הוא לפנות לעו"ד פלילי. עוה"ד פונה לתובע (הפרקליטות או המשטרה) על מנת לקבל את ממצאי החקירה והוא בוחן את הראיות כנגד אותו אדם. אחר-כך, פונה עוה"ד לתביעה ומנהל עמה מו"מ, שיכול להוביל, בסופו של דבר, לתיקון כתב האישום, לביטולו, או להסכמה על הסדר טיעון.

    דיון בבית המשפט

    לאחר שעוה"ד מבצע את הפעולות אותן ציינתי, מתייצבים הנאשם ועוה"ד בביהמ"ש. הסמכות המקומית של ביהמ"ש נקבעת ע"פ מקום מגוריו של הנאשם, או ע"פ המקום שבו נעברה העבירה, לכאורה, ע"י הנאשם.

    הסמכות העניינית לדון בתיקים מסוג זה היא, בעיקרון, של בימ"ש השלום. ואולם, כאשר העבירה הנדונה היא חמורה ביותר, ו/או שהעונש בגינה הוא 7 שנות מאסר ומעלה – הסמכות העניינית היא של ביהמ"ש המחוזי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במהלך הדיון בביהמ"ש, עוה"ד מציג בפני ביהמ"ש את הסדר הטיעון, אם הושג. אם לא הושג הסדר טיעון, מוסר עוה"ד את תשובת הנאשם לכתב האישום (האם הוא כופר בעובדות או מודה באשמה), ונקבע מועד ל"דיון הוכחות", אליו מזומנים עדי הגנה ועדי תביעה. בסוף דיון ההוכחות, קובע ביהמ"ש האם להרשיע את הנאשם או לזכותו.

      מי יכול לבטל כתב אישום ומתי זה קורה?

      לא תמיד ניתן לבטל כתב אישום. כך, למשל, המתלונן לא יכול לחזור בו מתלונתו ולבטל את כתב האישום, שכן ממועד הגשת התלונה, המתלונן "יוצא מהמשחק". הוא לא מהווה צד להליך, והגורם שתופס את מקומו הוא הגורם התובע – הפרקליטות או המשטרה. רק הגורם התובע יכול לבטל את כתב האישום.

      יש לציין, שכאמור, כאשר עוה"ד פונה לתביעה ומנהל עמה מו"מ, יכול המו"מ להוביל, בסופו של דבר, לביטול כתב האישום. התנאים שבהם צפויה התביעה להסכים לביטול כתב האישום, הם, למשל, אם השתכנעה שבניהול התיק אין עניין לציבור, או שאין מספיק ראיות כדי להרשיע את הנאשם.

      לסיכום, לאחר שמוגש כתב אישום נגד אדם, צריך האחרון לפנות לעו"ד פלילי. לאחר שעוה"ד פונה לתובע כדי לקבל את ממצאי החקירה, ובוחן את הראיות כנגד אותו אדם, הוא מנהל עם התביעה מו"מ, שיכול להוביל לתיקון או לביטול כתב האישום, או להסכמה על הסדר טיעון.

      לאחר מכן מתייצבים הנאשם ועורך דינו בביהמ"ש, ואם לא הושג הסדר טיעון – מציג עוה"ד את תשובת הנאשם לכתב האישום, ונקבע מועד ל"דיון הוכחות", שבו קובע ביהמ"ש האם לזכות את הנאשם או להרשיעו.
      הגורם היחיד שיכול לבטל כתב אישום הוא הגורם התובע (ולא המתלונן). לרוב כתב האישום מתבטל אם משתכנעת התביעה שאין עניין לציבור בניהול התיק, או שאין מספיק ראיות להרשעת הנאשם.

      *אנחנו עושים מאמצים לדייק בתוכן המופיע באתר כתב אישום פלילי outlawcrime ועדיין – יובהר כי התוכן אינו תחליף לייעוץ משפטי אישי. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף