OutLawCrime_MainPic כתב אישום פלילי
OutLawCrime_MainPic כתב אישום פלילי
פנייה לייעוץ אישי



    ייצוג על ידי עו”ד פלילי בעבירת החזקת סכין

    שימוש בסכין או החזקת סכין הפכו בשנים האחרונות לעבירות נפוצות במקומותינו. לא רק בגירים, אלא קטינים ממש, נושאים על גופם סכינים ואף מצליחים לחדור עם סכינים אלה לבתי הספר.

    ייצוג על ידי עו”ד פלילי בעבירת החזקת סכין

    החזקת סכין היא עבירה בפני עצמה בדרגת פשע, ואינה תלויה בשימוש שנעשה או לא נעשה בסכין. יש לזכור כי שימוש בסכין עלול להסתיים במוות, ואין להקל ראש בפוטנציאל הקטלני של כלי זה. משום חומרתה של עבירת החזקת סכין, רצוי להצטייד בשירותיו של עו"ד פלילי הבקיא בעבירות החזקת ושימוש בסכין.

    תוכן עניינים

    מהו הדין הרלוונטי ומהי רמת הענישה?

    סעיף 184 קובע כי "סכין" היא כל כלי שניתן להשתמש באמצעותו לדקירה או חיתוך. סעיף 186 לחוק העונשין קובע כי החזקת סכין מחוץ לתחום ביתו או חצרו של אדם, ולא הוכח כי מטרת החזקת הסכין הינה כשרה, הינה עבירה אשר העונש המקסימאלי בגינה עומד על חמש שנות מאסר. יודגש כי מדובר על החזקת סכין בלבד, כלומר ללא התייחסות לכל שימוש שנעשה בסכין.

    מהן טענות ההגנה שיציג עו"ד פלילי?

    עו"ד פלילי ינסה להוכיח כי מטרת החזקת הסכין היתה כשרה, על אף שהנאשם החזיק בסכין מחוץ לביתו או חצריו. עם זאת, במקרה של החזקת אולר למשל, רואים במחזיק כמי שמחזיק בו באופן חוקי, למעט אם האולר היה על גופו במקומות אסורים כגון בית ספר, דיסקוטק, מסעדה ועוד.

    כך גם, כאשר מחזיק הסכין משתמש בסכין לצורך פרנסתו, על התביעה להוכיח כי החזקת הסכין נעשתה שלא למטרת מקצועו אלא מכוונה פלילית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדוע חשוב לפנות לעו"ד פלילי?

      עו"ד פלילי רשאי ללוות את לקוחו משלב חקירתו במשטרה ועד ייצוגו בבית המשפט לאחר הגשת כתב אישום. עו"ד פלילי המתמחה בעבירות של החזקת סכין, ידע כיצד למצוא פגמים בתביעתה של המשטרה או הפרקליטות, למשל- על ידי הוכחה כי החיפוש אחר הסכין היה בלתי חוקי, או על ידי טענה כי כנגד הנתבע הופעל כוח בלתי סביר במהלך החיפוש או במהלך החקירה ועוד.

      עו"ד פלילי אף עשוי לטעון כי הנאשם כלל לא ידע על קיומה של הסכין וכי הסכין כלל אינה שייכת לו. עם זאת, נטל ההוכחה על טענה זו חל על כתפי הנאשם.

      מה רצוי לזכור כאשר נושאים סכין?

      מאחר והחזקת סכין הינה עבירה על פי הדין הישראלי, יש לזכור כי נשיאת סכין עלולה לסבך אותנו בפלילים.

      על כן, רצוי להימנע מנשיאת סכין מחוץ לביתנו ולחצרותינו. במידה ואנו נדרשים לשאת על גופנו סכין, נימנע מהחדרת הסכין למקומות האסורים בהחדרת סכין- בתי ספר, בתי עינוגים, מסעדות ועוד.

      במידה וניתפס כאשר על גופנו סכין, נידרש להוכיח כי נשיאתה הייתה למטרה "כשרה" ושלא היה בכוונתנו לבצע פעולה פלילית בסכין. רמת ההסתברות להוכחה כי נשיאת הסכין הייתה למטרה כשרה עומדת על 51%, כלומר, לא די בכך שנעורר ספק סביר באשר למטרתה הפלילית של נשיאת הסכין, אלא נאלץ להוכיח כי מדובר בהחזקה כשרה.

      העמדה לדין בגין החזקת סכין

      חשוב לדעת, כי ייצוג על ידי עו"ד פלילי במשפט בגין החזקת סכין הוא בעל ערך רב. בתיקי החזקת סכין קיים סיכוי גבוה להרשעה, כל עוד לא מתקיימות נסיבות המסייעות לנאשם להוכיח כי החזקת הסכין הייתה למטרה כשרה.

      עו"ד פלילי יעלה למשל את הטענה, כי החזקת הסכין הינה למטרת פרנסתו של הנאשם, כאשר הוא טבח למשל. יש לזכור כי גם עצם ההעמדה לדין פלילי היא כתם על שמו הטוב של אדם, ולכן רצוי להימנע מכך בכל מחיר.

      לסיכום, עבירה של החזקת סכין הינה עבירה בפני עצמה, ללא קשר לשאלת השימוש בסכין. במקרה של העמדה לדין בגין החזקת סכין, על המחזיק להוכיח ברמת הוכחה של מעל 51% כי מטרת החזקת הסכין היתה כשרה. עם זאת, החזקת סכין לא "תוכשר" במקרים בהם נשיאת הסכין היתה למקומות המנויים בחוק- בתי עינוגים, בתי ספר ועוד.

      של מורכבותה של עבירת החזקת סכין, רצוי לפנות לעו"ד פלילי כבר בשלב החקירה במשטרה.

      *אנחנו עושים מאמצים לדייק בתוכן המופיע באתר כתב אישום פלילי outlawcrime ועדיין – יובהר כי התוכן אינו תחליף לייעוץ משפטי אישי. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף