OutLawCrime_MainPic כתב אישום פלילי
OutLawCrime_MainPic כתב אישום פלילי
פנייה לייעוץ אישי



    פתיחת תיק גירושין באינטרנט באופן חד צדדי

    בעידן הטכנולוגי של ימינו בו האינטרנט מרכז הכול, גם עניינים שבמסורת יכולים להפוך למקוונים. לכן ממש לאחרונה השיקה הנהלת בתי הדין הרבניים מערכת מקוונת המאפשרת פתיחת תיק גירושין באינטרנט. אז האם אפשר לקבל או לתת גט בלחיצת כפתור? 

    פתיחת תיק גירושין באינטרנט באופן חד צדדי

    תוכן עניינים

    צעדים ראשנים

    קודם לפתיחת תיק גירושין, מחויבים הצדדים תחילה, לנסות וליישב בניהם את הסכסוך המשפחתי בדרך של הסכמה. מדובר במעין צעד מקדימי חובה טרם פתיחת תיק גירושין. רק כאשר הדיאלוג בין הצדדים נוחל כישלון ולא נמצאה דרך לגירושין בהסכמה, יופנו הם להמשך הליכים משפטיים בניהם.

    ענייני גירושין בקרב בני זוג יהודיים החיים בישראל נתונים לשיפוטם הייחודי של בתי הדין הרבניים. כיום פועלים תריסר בתי דין רבניים במחוזות השונים בכל רחבי הארץ. כאשר פתיחת תיק גירושין בקרב בני זוג יהודיים, עד מתן הגט, חייבת להיעשות אך ורק באמצעות בית הדין הרבני.

    הבקשה לפתיחת תיק גירושין באינטרנט תיעשה באופן ממוחשב כמובן, אך הדבר מחייב סיוע של עורך דין. זאת מאחר שבמסגרת פתיחת תיק הגירושין תדרשו למסור פרטים מפורטים ומדויקים, לצרף אסמכתאות מתאימות ולבסוף להצהיר על נכונות המידע שמסרתם בפניי עורך דין.

    כך לדוגמה, את הסיבות שהובילו לגירושין תידרשו לנמק מאחר שבית הדין לא מסתפק באמירות כלליות. בנוסף לכך, כל טענה כנגד הצד האחר תצטרך להיות מגובה בראיות. כאשר לכל אלו חשיבות מכרעת בעת פתיחת תיק גירושין באינטרנט. לכן חשוב להיוועץ תחילה עם עורך דין בעל מומחיות מתאימה לכך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כריכה מקוונת בפתיחת תיק גירושין באינטרנט

      לאחר פתיחת תיק גירושין כאמור, תישלח מזכירות בית הדין לצדדים הזמנה לדיון בעניינם. מיקום הדיון ייקבע בבית הדין הרבני שבמחוז המגורים האחרון של בני הזוג. הליך גירושין בבית הדין הרבני מתפרס בדרך כלל על פני מספר דיונים עד למתן הגט, כאשר הימשכות ההליכים משתנה בהתאם לעוצמת הסכסוך.

      בנוסף להליך הגירושין עצמו, הצדדים רשאים לכרוך את יתר ענייני הגירושין בניהם לפתחו של בית הדין הרבני, או לבית המשפט לענייני משפחה, וזאת על פי בחירתו של הצד שיזם את ההליך. כך לדוגמה, בכל הנוגע לעניינים כגון:

      1. חלוקת רכוש
      2. מזונות אישה
      3. מזונות ילדים
      4. משמורת על הילדים והסדרי ראייה איתם

      יש בכוחו של הצד שיזם את ההליך לבחור את זהות הערכאה השיפוטית ללא צורך בהסכמתו של הצד אחר. כאשר ניתן לעשות זאת באופן מקוון בד בבד עם פתיחת תיק הגירושין. קביעת המסגרת הדיונית עשויה להיות משמעותית במיוחד כך שיוזם ההליך עשוי לקבל מעין ייתרון משפטי.

      כמו כן, על מנת שבית הדין יראה את התמונה במלואה גם בעניינים הנלווים לגירושין יש לצרף לכך אסמכתאות ומסמכים מתאימים כגון:

      1. פירוט בדבר הנכסים
      2. כלי רכב
      3. הכנסות
      4. הוצאות צפויות
      5. סכום הכתובה

      וכן פירוט נוסף הנוגע לענייני הילדים. כמו פרטים על מסגרתם החינוכית, ככל שמבוקשת התערבות בכך. נימוק מי מבין ההורים מתאים להיות משמורן הילדים ופרטים אודות הסדרי ראייה מוסכמים עם ההורה האחר.

      מכל מקום ובטרם תחליטו לאיזו ערכאה שיפוטית לכרוך את הסוגיות הנלוות לגירושין, היוועצו על כך עם עורך דין בעל מומחיות מתאימה. הדבר כאמור עשוי להעניק לכם ייתרון משפטי, אולם יש לציין כי כל מקרה ייבחן לגופו.

      לסיכום, הדרך לקבל או לתת גט אינה יכולה להיות בלחיצת כפתור. אולם העידן הטכנולוגי לא פסח על מערכת בתי הדין הרבניים המאפשרת לבצע פתיחת תיק גירושין באינטרנט וכן לכרוך גם את יתר ענייני הגירושין באופן מקוון.

      *אנחנו עושים מאמצים לדייק בתוכן המופיע באתר כתב אישום פלילי outlawcrime ועדיין – יובהר כי התוכן אינו תחליף לייעוץ משפטי אישי. המסתמך על האמור – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף